Szolgáltatások

A TSMT® tréning ezekben segít

elindítja/javítja a beszéd fejlődését

segíti a harmonikus, rendezett mozgás kialakulását

javítja a koncentrációt, figyelmet

egyensúlyérzéket fejleszti

javítja a fizikai és koordinációs képességeket

fejleszti a tanulási folyamatokat

kialakítja a szabálytudatot

fejleszti a szem-kéz koordinációt

kialakítja az önkontrollt, öntudatot

fejleszti a testvázlatot, térbeli koordinációt

társas kapcsolatokat pozitívan befolyásolja

segíti az agresszív áldozati szerep eltűnését

BHRG Modell bemutatása

LongiKid® Komplex vizsgálat

Jelenleg Magyarországon az egyetlen olyan neuro-szenzomotoros teszt, amely 11 éves korig azonos szempontok mentén követi a gyermek fejlődését és a vizsgált életkorokban jellemzi a gyermek mozgásos-, értelmi- és viselkedési profilját. Ezáltal korai életkorokban azonosítható az atipikus vagy eltérő fejlődés, az idegrendszer érésének zavara, lassúsága.

Egyéni TSMT® terápia

Mozgásterápia, amely az idegrendszerre gyakorolt hatása révén, újraszervezi, újrahuzalozza a neurológiai alapokat. A TSMT I. egy egyéni terápia javasolt, azoknak a gyermekeknek, akiknek az előzetesen elvégzett felmérési eredménye ezt indokolja, vagy ha a gyermek a felmérés során nem együttműködő, és nem hozható vizsgálati helyzetbe.

Csoportos TSMT® terápia

Változatos mozgásélményhez juttatás az idegrendszer további érlelése
által a sikeres óvodai, iskolai beválás érdekében.

Tornáztatás terapeutával

A szülőknek lehetőségük van 1-1 otthoni tornát kiváltani.
Terapeutával tornázik 30-45 percet a gyermek.
Scroll to Top

MIÉRT ÉRDEMES RÉSZT VENNI A LONGITUDINÁLIS KOMPLEX VIZSGÁLATBAN?

A Longitudinális Komplex Vizsgálat egy viszonylag könnyen felvehető vizsgálat, ami a szülő jelenlétében zajlik. Kiértékelése egyszerű és gyors, és életkorilag adekvát részképességprofilt mutat a gyermek alábbi területein:

Idegrendszer érettsége: Vizsgálja a gyermek primitív reflexprofilját, atipikus reakcióit és a mozgásos területek kéreg alatti funkcióit.

Motoros terület: A mozgáskoordinációhoz és a mozgás kivitelezésének a könnyedségéhez szükséges képességeket méri a nagymozgások, a finommozgások és a grafomotorika területén.

Kognitív terület: A figyelmi funkciók 5 területén vizsgál 18 képességet, és jó előrejelzője lehet a sikeres iskolai beválásnak, illetve szükség esetén gyógypedagógiai iránymutatást is nyújt a szülőknek.

Nyelvi terület: Kifejező és befogadó nyelvi készséget képes megállapítani, mely segíti egy esetleges megkésett beszédfejlődés, vagy nyelvi zavar esetén a pontos bemeneti szintet a fejlesztésben.

Pszichés-szociális terület: Vizsgálja a gyermek együttműködését, interakcióit és feladatba vonhatóságát.

Kiegészítő területek: Vizsgálatvezetőink a képzés alatt gyógytornászok segítségével elsajátítják a tartás – és izomtónus vizsgálatot, valamint a felmérés része az audiológiai- és látásvizsgálat protokoll, melynek segítségével az esetlegesen felmerülő érzékszervi problémákat is ki tudják szűrni. Ennek esetén a gyermek további szakellátásba irányítása ajánlott.

A vizsgálatot abban az esetben is érdemes elvégezni, ha gyermekük nem mutat markáns eltérést semmilyen területen, mivel a feladatok a szülők számára is informatívak, és objektív tájékoztatást adnak gyermekük jelenlegi állapotáról a fentebb említett területeken, valamint segíthetnek az óvoda – és iskola, de akár a szabadidős tevékenység választásában is. A vizsgálat korábbi életkorokban háromhavonta, kétéves kortól pedig fél évente megismételhető, ezzel visszaigazolást kaphatunk arról, hogy a korábban látott, esetleg problémára utaló tünetek jelentkeznek-e későbbi életkorban.

Amennyiben a gyermek fejlődésének megkésettsége 3-6 hónapnál nagyobb, vagy stagnálása jelentős, vagy vizsgálatokkal igazoltan az akadályozott övezetben, azaz 50%-nál alacsonyabb szinten teljesít az Idegrendszer érettség, és a Mozgás érettség területén, javasolt elkezdeni a gyermek egyéni TSMT® terápiás fejlesztését.

Abban az esetben is javasolt az egyéni terápia elkezdése, ha a gyermek nem képes a terápiás feladatok megértésére, utánzására vagy végrehajtására, vagy viselkedése regressziót, opponálást mutat, és feladathelyzetbe nem hozható, figyelme rövid, könnyen terelődik, és nem képes más szakemberekkel együtt működni.

A terápia menete

A TSMT I. egy egyéni terápia javasolt, azoknak a gyermekeknek, akiknek az előzetesen elvégzett felmérési eredménye ezt indokolja, vagy ha a gyermek a felmérés során nem együttműködő, és nem hozható vizsgálati helyzetbe. A gyermek előzetes felmérése alapján, a tüneteinek megfelelően, írok egy tornasort, melyet a szülő az otthonukban végez gyermekével, heti több alkalommal a megbeszélt útmutató alapján. A feladatok egymásra épülnek, és igen eszközigényesek, így biztosítva a gyermek számára a változatosságot és élménygazdagságot. A TSMT nagy jelentősége abban van, hogy gazdag feladattárral dolgozik, amely lehetővé teszi, hogy minden gyermekre egyénre szabjuk a terápiát. Más gyermekre ugyanaz a tornasor nem alkalmazható.

Terapeutaként segítséget nyújtok a szülőknek a feladatok otthoni alkalmazásához:

  • meghatározzom a szükséges fejlesztőeszközöket
  • betanítom a feladatsorokat, hogy az eszközöket teljes biztonságban és megfelelően tudják alkalmazni az otthoni körülmények közt,
  •  megmutatom a feladatokhoz kapcsolódó énekeket, mondókákat,
  • 2 – 4 hetente kontrollvizsgálat keretében ellenőrzöm az aktuális állapotot, és a szülőkkel való beszélgetés alapján változtatom a tornasort attól függően, hogy a gyermek mennyire tudta elsajátítani/megoldani a feladatokat.

Egy-egy tréninget 8–12 hétig kell a gyermek állapotának megfelelően, előírt mennyiségben és rendszeresen végrehajtani.

A terápia alatt nagyon fontos a rendszeresség, hiszen csak így tudnak az új mozgásformák megszilárdulni, így tud elindulni egy regressziós folyamat, és az organikusan éretlen idegrendszer minőségi javulása is csak így érhető el.

HOGYAN ZAJLIK A CSOPORTOS TSMT® II. TERÁPIA?

A terápia tornatermi körülmények között, ingergazdag környezetben történik, jellemzően szülők nélkül – ez alól kivételt képeznek a babacsoportok, valamint a súlyosan megkésett, de csoportba integrálható gyermekek csoportjai. Egy-egy csoport 4-8 főből álló, homogén, azonos tudásszinten áll, így személyre szabott tréningek megtanulására alkalmas.

A terapeuta előre berendezett teremben vezeti a gyakorlatokat, meghatározott tréningelemek szerint. Az alkalmazott feladatok a konkrét műveleti időszak nagymozgásos feldolgozása, a figyelem jobb irányíthatósága, a szenzomotoros szinkronok, a praxis javulása, a testvázlat, a térbeli tájékozódás, a lateralitás, a dominancia beérése mellett a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás, az egyidejű többcsatornás figyelemfejlődését is elősegítik, s emellett az úgynevezett primitív/csecsemőkori reflexprofil integrációját is kialakítják. E készségek és képességek a sikeres iskolai beválás nélkülözhetetlen alapját képezik.

Mennyi ideig tart a csoportos tsmt® II. terápia?

A TSMT® II terápia alkalmanként 45-90 percig tart, hetente 2-3 alkalommal. A tréningek rendszerint a tanév rendjét követik, így szeptembertől júniusig érdemes a gyermeket a látványos eredmények érdekében beíratni. A tréningek kéthetente nehezednek, és a feladatok súlyozása is tréningsorról tréningsorra változik.

A kontrollvizsgálat a csoportos terápia esetén a tréningsorok befejezése után, év végén javasolt, ennek eredménye jelzi, hogy a gyermek javasolt-e további – haladó csoportban végzett – terápiára, vagy más fejlesztéssel, sporttal tudják kiváltani a TSMT® II alkalmakat.

MIKOR ÉRDEMES A TERAPEUTÁVAL VALÓ TORNÁZTATÁST VÁLASZTANI?

Minden szülő, minden család más és más. Valahol nagyon könnyen és zökkenőmentesen beépül a napirendbe a torna. Előfordulhat azonban olyan is, hogy ez nehezebben megy, vagy valamilyen okból kifolyólag nincsen lehetőség otthon megcsinálni a hetente előírt darabszámban a tornát. Lehet, hogy (főként a folyamat elején, amíg új a mozgásforma) bizonytalan a szülő, hogy pontosan kivitelezik-e a feladatokat. Nyugodtabb lenne, ha a terapeuta jelenlétében, az ő teljes vagy részleges együttműködésével folyna a torna. Ilyenkor lehetősége nyílik a szülőknek, arra, hogy 1-1- otthoni tornát kiváltsanak a terapeutával való tornáztatással. Ezek az alkalmak 30-45 percet vesznek igénybe.